Увага! Як зрозуміти, що вам телефонує шахрай! Завдяки пандемії коронавірусу зловмисники масово «штурмують» довірливих українців!

Главная

Українці щорічно втрачають мільйони через шахраїв. Завдяки пандемії коронавірусу зловмисники активізувалися — розгубленість та паніка роблять людей більш вразливими. Купитися на обман можуть навіть дуже досвідчені.

Прості підказки від OBOZREVATEL та банку ПУМБ навчають розпізнавати улюблені виверти шахраїв, зберігати гроші і нервову систему.

Cьогодні розповідаємо про «дзвінки з банківських номерів», які насправді здійснюють шахраї.

У чому суть схеми?
Шахрай телефонує «жертві» і представляється співробітником банку. Останнім часом для дзвінків використовують програми для підміни банківських номерів телефонів. Також часто дзвонять з номерів операторів з кодом 044, 091 та 094.

Ціль шахраїв: поцупити гроші з банківського рахунку.

Вони розповідають, що помітили підозрілі операції по картці і заблокували рахунок для збереження коштів.

Щоб розблокувати рахунок, потрібно назвати, наприклад, вісім останніх цифр банківської картки або перейти на підроблену сторінку Інтернет-банкінгу за посиланням, яке аферисти відправляють у SMS під час розмови.

Далі просять заповнити необхідні поля та вказати код підтвердження.

Таким чином шахраї перехоплюють усі конфіденційні дані картки людини і одразу ж крадуть кошти з рахунку.
Як розпізнати обман?
1

Дії шахрая
1. Залякує, квапить, повідомляє про підозрілі дії з банківським рахунком
2. Питає повний чи частковий номер картки
3. Розповідає, що заради безпеки рахунок чи Інтернет-банкінг заблокували
4. Просить перейти за посиланням та ввести дані по картці у спливаючих вікнах
5. Запитує секретний код з повідомлення
2

Як вберегтися
1. Завершіть розмову та повідомте банк про підозрілий дзвінок
2. Тимчасово заблокуйте свій рахунок та Інтернет-банкінг
3. У разі, якщо ви передали дані по картці шахраям, закрийте банківську картку та замовте нову
4. Встановіть денні ліміти на зняття готівки та на оплату в Інтернеті
5. Підключіть SMS чи Viber-сповіщення про операції
3

Банк ніколи не запитує:
1. Ініціали
2. Повний чи частковий номер картки
3. СVV-код
4. Строк дії картки
5. Залишок на рахунку
6. Коди підтвердження операцій
7. Пароль від Інтернет-банкінгу
4

Банк ніколи не просить:
1. Шукати термінал та здійснювати будь-які операції
2. Диктувати телефонні номери родичів
3. Встановлювати сторонні додатки на телефон чи комп’ютер

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *